Thursday 28 May 2009

Me back again

...sempat bergambar di pertengahan jalan...
..sebelum memandu masuk ke Scotland...

...Hari ini ..akhirnya kami sekeluarga dengan selamat kembali ke rumah setelah 6 hari dan 5 malam berjalan-jalan ke utara. ( bermula daripada 23hb Mei sehingga 28 hb Mei 2009)

Ke mana?..satu percutian yang panjang... dan destinasi utama ialah Scotland.. dan berakhir semalam..bermalam di Blackpool..dan pagi tadi setelah bersiar-siar di bandar Blackpool ..kami berangkat pulang ke Cardiff.

..Insya Allah, pengalaman bercuti di utara akan dikongsi bersama pada entri-entri yang akan datang...

....antaranya ..pengalaman di Carlisle, Hadrian Wall, Edinburgh, Dundee,St Andrew ( tempat ini sangat cantik), Perth, Aviemore, Inverness, Loch Ness , Fort Augustus, Fort William, Loch Lomond, Glasgow, Falkirk Wheel, Lake District...Ullswater Lake...dan terakhirnya Blackpool.. and.. sempat juga singgah di Newport...untuk melihat Roman Fortress..

Notes : Scotland..memang cantik..especially St Andrew and Loch Ness...mountain view juga menakjubkan...( hanya pandangan peribadi saya..).

Pengalaman baru untuk anak-anak dan kami juga kali ini..'mendaki' di Hadrian Wall..,menaiki 'Mountain Gondola' di Ben Nevis- Fort William, menaiki Loch Ness Cruise 'Jacobite' di sebahagian daripada Loch Ness..sehingga Urquhart Castle,.. menaiki Falkirk Wheel ..melihat Rheged..bangunan yang bumbungnya berumput..dan terakhirnya, hari ini..'horse riding' di Blackpool...

2 comments:

Joyah Sempoi said...

salam kak lieza... berjalan dan tengok tempat orang mmg sangat seronok...apatahlagi bersama keluarga tersayang..saya banyak jugak 'melawat'..tp melawat hospital dan klinik..hehehe..

lieza said...

salam..

ya madeha memang seronok berjalan-jalan nie..tambah-tambah tak payah 'drive'..duduk sebelah je..menikmati pemandangan..sampai 'tension' gak la..member sebelah...

memang seronok..tengok tempat orang..

macam mana pun..kami memangdah jadi rutin juga berulang alik ke GP dan hospital.. sejak datang ke negara ini..untuk mendapatkan rawatan buat puteri kami..So, kira sama la..kita.