Wednesday 21 July 2010

While you were struggling... 171209-181209

Antara pemandangan yang terdapat di Bukit Merah Lake Town...percutian pertama sekembalinya ke tanahair.. Akan tetapi, waktu ini..hanya saya dan anak-anak sahaja... suami tersayang masih berjuang di negara orang.

Waktu ini, memang la..teringat pada beliau sebab sebelum ini..ke mana-mana sahaja kami sentiasa lengkap satu keluarga.Justeru, hanya doa sahajalah yang dapat dititipkan..

Antara pemandangan yang terdapat di kawasan Taman Tasik Taiping..
Cantik Tak ?.

Pemandangan ini memang memukau...

Taman Tasik Taiping merupakan tempat yang penuh dengan nostalgia bagi saya..dan ibu bapa.. kerana sewaktu kecil dahulu.. kami pernah menetap di bandar Taiping ini..dan sesekali di hujung minggu, ke taman tasik inilah tempat kami sekeluarga berkunjung...Waktu itu, cuma kami empat beradik sahaja..jika tidak silap..

Taman Tasik Taiping.. dari sudut lain..
kehijauan tumbuhan.. dan tenangnya air tasik ini... mendamaikan hati..

Kelihatan biasa sahaja..?
.. Akan tetapi saya amat tertarik kepada bentuk dahan-dahan pokok yang telah berusia itu..

Hmm...pemandangan ini juga tidak kurang hebatnya...

Ini pula antara pemandangan yang dapat dilihat di Zoo Taiping..
Gambar ini diambil ketika saya dan anak-anak ..menaiki keretapi untuk bersiar-siar melihat haiwan yang terdapat di dalam zoo ini..

hmm.. gambar inipun nampak cantik pada mata saya... ada pokok..pasir..dan tentunya air yang tenang...

Nota : Okay la... hmm..malam ini nampaknya terlebih la.. pula rajinnya. Selalunya waktu-waktu begini saya habiskan dengan membuat 'lesson plan' untuk keesokan hari. Akan tetapi,..semalam dah buat untuk Wednesday and |Thursday.. so, malam ini.. boleh relaks....

Sekian.. Wassalam

No comments: